troll-karls eleverna siik och zooko del 1.

en dag va två pojkar ute i skogen. ocg plocka svammp. så här såg dom ut. typ så där. dom gjick och gjick...  sen sen hittade dom ingen smammp. eller jo men bara gift. då bler siik arg. han tog två svammpar han alldrig sett. och pressade, sen efter ett tag sved det. han tyckte det gjored så ont, att han satt handen mot huvudet. då hende det. han såg helt liv lös. zooko blev helt skräck slagen. men vad han inte viste. tillbaka till siik. han hammnade i ett eld palats typ. sa siik. sen hörde han något bakifrån sa en röst. han sa att han hade tre frågor. sa han. fråga ett: vart är vi i din fantasi. sa han. jag tänkte... ja om jag svarar fel så hender väl inget. så jag sa: i en ande värld. jag hade rätt fråga två: vad är mitt hus djur. sa han. jag sa en drake. och rätt igen. fråga tre: varför tror du jag ställer frågor. sa han. jag sa eeh.... något med magi sa jag. jag hade ennu en gong rätt.
jag åkte en portal hem. jag berettade allt för zooko


....................................................fortsättning följer........................................................

kommentera här
Postat av: Slendan

Har du också Clubpenguin?

2010-11-29 @ 09:10:37
Postat av: siik

japp

2010-11-30 @ 21:25:37
URL: http://panfusiik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
vill du spara namn??

Email: (publiceras ej)

blogg/sida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0