premiär zooko och siik hittade magin del 1

det börja en helt vanlig da då två killar skulle plocka svamp i skogen. efter ett tag gjorde siik något konstigt. han tog olika svampar på armen. och pressade. efter ett tag börjadde det svida i armen. han tog handen mot huvudet. då då hände det. han föll ihop på marken. zooko blev så klart jätte rädd. och siik hamnade i ett eld palats typ. där stog en gubbe med jätte långt skägg. han ställde tre frågor: ett vad tror du jag har för djur. oj jag tänkte länge. humh en drake sa jag med svag röst. han sa grattis och sen sa han nummer två: två vad tror du vi är någonstans. jag tänkte noga, i en ande värld sa jag tyst. han sa rätt och att jag hade talang.  sist men inte minst tre: fråga tre är vad tror du du får för det här. jag tänkte. magi! han sa att jag hade klarat det och att jag skulle komma till baks. om jag ville bli starkare. så jag gick hem. eller inte gick jag åkte någon portal. där väntade min vän. han undrade vad som hänt. jag berättade allt. han sa att han hade tagit svamp och pressat en gång. så han satt handen mott huvudet. och han försvann precis som jag. det stod en gubbe där. han hade musstach. och han ställde frågor han fick alla rätt. och han sa att han var sol ljusets prins. han blev helt paff. och så sa han att han en skulle bli kung snart. han åkte med in i en portal. sen va vi tvugna att gå hem. på vägen så åkte han till andevärllden. och hans mästare tog hans krafter. och jag försökte rädda honom han överlevde. fast inga krafter:( jag och han blev starkare. jah och han svarade på frågor och blev starkare. tredje gången bad han mig om en annan sak. att klättra upp på ett slags kol berg. och ta flaggan upp på hans drake och flyga ett varv. samtidigt som han skjuter eld mot mig. jag fixade och jag fick en kristall. han sa att jag skulle hålla den och säga: eld kanon.jag provade hemma då kom en massa eldbollar jag hade en attack. min första! jag blev så glad. det får nog räcka. hoppas att ni gillade den. fortsättning följer...


kommentera här
Postat av: alemanda

Det är lite likt men bara lite då min saga på min blogg

Här kommer en liten tja...Nånting typ en sabb

berettelse om den typ:

superlina71 har gått långt, långt till skogen för att ploka svamp.

Men när hon tittar sig om för ett bra stelle så...så ser hon ett

slott!! hon blev helt paff.

Vindbryggan öppnade sig, och en kvinna sa:

hej unge panda,

Ja sen går dem in Kvinnan säger att hon heter kimi.

Och superlina71 säger att hon heter superlina71.

Men det vat kimi om redan. hon visar superlina71

sin magiska spå kula.

När dem går mot matsalen så säger kimi att en spök ko

gör dumma saker mot dem som bor i slottet, och

att superlina71 most eta bort spök korn!



Ja...men det är inte härmat! Jag lovar och svär det.

För att det är FÖRSTA gången jag tittar på din blogg!



jobbigt att skriva så hära mycket!

Vi ses.

/alemanda

2010-10-18 @ 19:52:12
URL: http://minpanfu.blogg.se/
Postat av: alex (siiks ricktiga namn)

det är bara det med skogen som är likt;) så jag tror dig och det hade endå inte gjort nåhott;)

2010-10-19 @ 07:35:40
URL: http://www.panfusiik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
vill du spara namn??

Email: (publiceras ej)

blogg/sida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0